FreeBSD jednoduchy logger

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Tue Jan 29 21:38:17 CET 2019

Jozef Drahovsky wrote:
> Viacero rokov som pouzival namiesto syslogu syslog-ng  s upravenym konfiguracnym suborom tak aby mi vsetko islo 1:1 do naseldovnej suborovej struktury:
> Co zdroj to adresar a subor v tvare RRRR-MM-DD.txt
>
> source src_mes {file("/var/log/messages"); };
> destination d_mes { file( "/var/log-ng/messages/$YEAR-$MONTH-$DAY.txt" create_dirs(yes) ); };
> log { source(src_mes);  destination(d_mes);};
>
> Otazka: Ma niekto napad ako jednoducho nahradit syslog, tak aby som dostaval pozadovnu strukturu suborov?

Pomocou newsyslog by malo ísť jednoducho dosiahnúť to, aby sa z /var/log/messages generovalo /var/log/messages.2019-01-29. Stačí púšťať newsyslog s parametrom -t %F a rotovanie nastaviť na každý deň (when nastaviť na @T00). Akurát tam asi bude dátum rotovania - teda +1 deň, než by si chcel.

Nevyhovuje to presne požiadavkám, ale možno sa to hodí (napríklad s doplnením manuálneho cron skriptu, ktorý to popresúva, kam chceš).

Marián