FreeBSD 12 + mfs root - panic no memory to grow kernel

Mira Chlastak chlastak at fialka.cz
Fri Jan 25 17:52:15 CET 2019

Diky za popis. Rozdeleni pameti pro KERNEL a "others" beru v potaz. Jen nevim, cim presne se to urcuje (kmem_size??)
MFS root jsem zkusil jeste mensi, nez jsem pouzival na RELENG_9 a stejne to vyhodi tuhle chybu.
Rucne namountovat dany mfsroot na jinem systemu nedela problem. Dany MFS root ma cca kolem 85MB. Cely stroj ma 4GB pameti.

A ano, zkusil jsem nastaveni v loader.confu pro ZFS z i386 (nic jineho uz me nenapadlo) :(

Zkousel jsem nyni postupne zmenstovat velikost mfsrootu tak, aby vse v pohode nabootovalo (ac se mi tam sice nevejde vse potrebne, ale to zatim necham stranou).
Zjistil jsem, ze pri urcitych velikostech nastavaji 3 varianty:
 - nabootuje v pohode
 - nenabootuje a sekne se
 - nenabootuje a vyhodi zmineny kernel panic

Konkretne dane nastane pri nasledujicich velikostech mfs rootu (velikost mfsrootu v B):

58 799 104 -> funguje, nabootuje ok
59 847 680 -> nefunguje, nenabootuje, nevyhodi kernel panic, ale po nacteni mfsrootu se proces bootovani sekne (posledni je vypis "tocitka" indikujici nacitani mfsrootu)
62 902 784 -> nefunguje, nenabootuje a vyhodi zmineny kernel panic

Kernel samotny ma nejaky 13MB. Tzn. se vsim vsudy jsem pod 100MB.

Drive jsem obcas na i386 bojoval s tim, ze jsem musel poladit NKPT, pokud byl mfsroot kolem 100MB (nebo vetsi). U amd64 me tohle chovani prekvapilo a zatim jsem na mrtvem bode :/

--
Mira