Re: pearl má problémy se závislostma-BSD 12

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 22 12:22:03 CET 2019

jaroslav.votruba at dvorec.eu wrote on 22. 1. 2019 11:44:
> Dnes ráno jsem spustil instalaci MC kterej má jako jednu ze závislostí
> perl. To vše proběhlo bez problémů. Další na řadě byl bind. A tady už to
> začlo haprovat.
>
> Takže něco co vyžaduje MC si řeklo o instalaci perlu a ten se nainstaloval
> ve verzi 5,26.

A tady je nekde ten zakopanej pes - a nejspis na tvy strane.

Porad jsi neprozradil, jakou metodou instalujes a nasledne udrzujes
udrzujes instalovane balicky. Metody jsou ruzne, ale nemuzes jich
pouzivat vic soucasne.

Jestlize instalujes hotove balicky, pak to musi byt z jednoho
repository. To je cele prelozene s jednim nastavenim a tedy jednou verzi
Perlu. Nemuze se stat, ze je tam neco zavisle na P 5.26 a neco jineho na
P 5.28 (pomijim variantu vadne vytvoreneho repository).

Jestlize si balicky prekladas sam, tak tvoje nastaveni (a aktualne
instalovana verze Perlu) urcuje, jaka verze perlu se ma pouzit. Jestli
chces pouzivat 5.28 a "neco" si nainstalovalo verzi 5.26, pak to asi
nemas dobre nastavene. Pochopitelne, nemuzes si naprekladat cast veci,
pak zmenit nastaveni ohledne preferovane verze Perlu a pak pokracovat v
prekladech a cekat, ze to bude fungovat.

Pokud si u prekladanych balicku nastavujes vlastni optiony, zase je z
moznych metod vhodne pouzivat jen jednu (ledaze presne vis co delas). A
pamatovat, ze nektere metody nastavovani optionu jsou perzistentni -
kdyz optiony jednou nejak nastavis, system si to pamatuje dokud je
neprenastavis jinak - neplati tedy, ze "nenastaval jsem nic tak mam asi
default".

Nanestesti, tohle nelze resit "po konkretnich problemech" - system
udrzby portu funguje jako celek (kazdy z moznych, ktery si vyberes).
Pokud neco delas spatne, pak to ma dopad na cely ten system - pricemz
konkretni projevy problemu budou velmi ruzne a nema je smysl resit
jednotlive, vyresit se musi primarni pricina.

Jasne, situaci dal komplikuje, ze krome tvejch chyb mohou byt chyby i
portech samotnych. Protoze se tu ale vetsinou potykas s problemy, u
kterych nikdo dalsi nepotvrzuje, ze by se s nimi setkal, mam za
pravdepodobnejsi, ze primarni pricina je v pouzite metode udrzby nebo v
metode nastavovani optionu, nebo tak neco ...