Re: pearl má problémy se závislostma-BSD 12

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 22 10:27:35 CET 2019

jaroslav.votruba at dvorec.eu wrote on 22. 1. 2019 8:42:
> Tak jsem se rozhod udělat testera BSD 12 ( Dan bude mít radost:-)),

Betatesteri jsou vzdycky vitani ;-)

Akorat si nemyslim, ze si prave timhle vyresis chyby, ktere te
postihuji. Ty souviseji se zpusobem, kterym spravujes balicky a ten se
nejspis s instalaci 12-R nemeni. Just my $0.02

> ===>   p5-Locale-gettext-1.07 depends on package: perl5>=5.26<5.27 - found
> ===>  Configuring for p5-Locale-gettext-1.07
> env: /usr/local/bin/perl5.26.3: No such file or directory

No, obecne ma Marek pravdu, aktualni default je Perl 5.28, ale tady
p5-Locale-gettext detekoval perl5>=5.26<5.27 a nasledne se hopokusil
(neuspesne) pouzit.

Takze system korektne vedel, ze ma (a ma pouzit) 5.26 a nikoliv 5.28

> jak to mám opravit?

To zalezi co je rozbite, coz z tveho popisu neplyne. Muze byt chyba v
detekci verze perlu a ve skutecnosti tam Perl 5.26 vubec neni. Muze byt
chyba v detekci verze perlu a Perl 5.26 tam sice je, ale neni tam verze
5.26.3 jak se domniva configure od p5-Locale-gettext. Pricemz neni
jasne, jestli se to domniva opravnene, protoze mu to predchozi krok tak
rekl, nebo proto, ze selhalo predani teto informace.

Primarni informace, ktera chybi je, jakou presne tam mas verzi Perlu.
Pokdu tam neni, tak se bude resit proc si configure mysli, ze je. Pokud
tam je 5.26.3, tak jestli tam je nebo neni /usr/local/bin/perl5.26.3

Pokud neni, musi se resit proc neni (kdyz byt ma). Pokud je, tak proc si
configure mysli, ze neni.

A teprve az budes vedet co je spatne, bude cas na otazku ja to opravit.

Markovo rada ti ale problem vyresit muze - protoze te nuti preinstalovat
perl. A pokud veskere problemy zacinaji u vadne instalace perlu, tak se
tim potize skutecne vyresi. Otazka je proc byla instalace
vadna/poskozena. Muzes to neresit (s tim, ze "ted to funguje"), ale
pokud k tomu doslo nejakou systematickou chybou v metode, kterou
pouzivas pri udrzbe portu, tak se problem muze vratit zpatky az priste
udelas znovu to, co problem zpusobilo poprve.

Prejit z 5.26 na 5.28 ale rozhodne smysl ma, at uz tvoje problemy pusobi
cokoliv, cim vic se budes drzet defaultnich hodnot (a defaultni ted
skutecne je 5.28) tim nizsi sance na nejake potize.

> ten perl bude dělat bordel pořád.

Jestli je chybne nainstalovanej uz ten, tak urcite. To ale nevime.