Transparentny FW z FreeBSD

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Wed Mar 7 19:20:09 CET 2018

Trochu to rozvedu ( sorry píšu z telefonu).
Většina IPS appliance používá multi match technologii. Přesně ti to neřeknu, ale co jsem koukal tak v rámci zpracování jedou jednotlivé checky paralelně (aka je to rozdělené mezi vlákna corů a aplikuje se to "současně". Pokud jediný z threadů dá block příznak, paket se zlikviduje). Takže to je spíš o těch kontrolách. Zde si dle mého názoru můžeš urychlit rozhodovací procesy skrze binary match tables (tak nějak se tomu nadává tuším, nejsem programátor). Každopádně rozhodně nebudeš třeba prohánět L2 hlavičky L3 kontrolou, ale každý thread kontroluje jemu příslušnou část. A říkám slušnější železo. Když se podíváš například na checkpoint 24800, zjistíš že zas tak extra nabuseny to není (tuším 4 jádra a 8gb ramky). Ale hodně tam dělá spolupráce serverových síťovek s CPU.

Jako další příklad si můžeš vzít hloupyho mikrotika. Výpočetně nic extra ale hloupa rb600 svýho časů uroutovala a ufirewallovala 100mbit. A to se bavím o reálným provozu, měli jsme to jako backbone router a dělalo to i základní packet filtering pro příslušnou areu sítě.
Vilém

⁣Odesláno z Blue ​