syslogd problem

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sat Dec 16 02:25:51 CET 2017

Ahoj všem,
narazil jsem na takový nepěkná věc, no vlastně to až takový problém asi
není...
Kdy se problém začal vyskytovat úplně nevím, všiml jsem si toho nyní při
upgrade z 11.0 na 11.1-RELEASE na druhém stroji, kdy jsem sloučil
syslog.conf a ručně otočil syslogd.
Dělá mi to na obou dvou strojích co mám stejně.

Jednak je divné to, že syslog startuje docela dlouho.

# service syslogd restart
syslogd not running? (check /var/run/syslog.pid).
Starting syslogd.  <-- 1min
syslogd: timed out waiting for child
/etc/rc.d/syslogd: WARNING: failed to start syslogd

Přestože takto failne, běží a loguje. Co jsem zkoumal, tak padne jen nějaký
child proces (což píše). Pokus omylem jsem zjistil, že se chyba nevyskytuje
zakomentováním prvního pravidla
#*.err;kern.warning;auth.notice;mail.crit                /dev/console

Totéž chování pozoruji při ručním spouštění, na tom prvním pravidle
(/dev/console) to stojí tak minutu.
https://pastebin.com/6TNh3DqX

# ls /dev/console
/dev/console

Vůbec nevím, v čem může být problém. Jinak syslogd normálně běží a dle
ostatních pravidel i loguje.
Díval jsem se do originálního configu v /usr/src/etc/... a zrovna toto
pravidlo je úplně stejné.

Milan