prepinani bootu mezi 2 partitions

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 12 13:51:25 CEST 2017

Miroslav Lachman wrote on 2017/09/12 13:17:

> (na oddilu gm0s2a je v /etc/fstab upraveny zaznam, aby se root mountoval
> z gm0s2a a ne z gm0s1a)

Takze tady jsem mel chybu. Omylem jsem si ten fstab prepsal, takze at to
bootovalo z cehokoliv, mountovalo se vzdy gm0s1a

> Pri bootu vidim klasickou nabidku F1, F2, F3 a defaultne je vybrany F1 i
> kdyz jsem nastavil active na slice 2.
>
> Takze v cem nad tim uvazuju spatne a jak tedy spravne z beziciho systemu
> nastavit pristi boot z jineho slice / partition?

A tady mnou vypozorovane chovani (snad spravne)

gpart set -a active skutecne ovlivni to, ze ktere slice se system spusti
a to bez ohledu na to, co je predvyplnena volba v boo manageru. Tam
klidne muze svitit F1, ale kdyz je active nastaveno na gm0s2, tak se
nabootuje z s2 a pokud je tam spravny zaznam v fstab, tak se i
primountuje spravny root.

Otazka pak je - co tedy ovlivni boot manager?

Hral jsem si s boot0cfg -s 2 mirror/gm0 a sice vidim zmenu na tom boot
screenu, ze se jako vybrana volba zobrazi bud F1 nebo F2, ale nejak to
neovlivni, z ceho se system nakonec spusti.

Ma teda vubec smysl, kdyz spustim gpart set -a active -i 1, poustet k
tomu i boot0cfg -s 1?

> Pripadne da se i na tehle urovni dosahnout podobneho efektu, jako
> zajistuje nextboot? (ten ale podle mych informaci umi jen ovlivnit cestu
> ke kernelu, ne jiny slice / partition)

Tenhle dotaz trva - da se nejak dosahnout toho, aby se ta druha
partition pouzila jen jednou a pokud system nenabehne, tak se pri druhem
bootu spustil z prvni - o ktere vime, ze je v poradku?

Mirek