VLANy a DHCP

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Sep 11 18:37:37 CEST 2017

Dan Lukes wrote on 2017/09/11 18:12:

> Ale pri tom asi musis prekonfigurovat i ten port na switchi, kdyz tam
> najednou nejsou VLANy ...
>
> No, dobre, clovek by nemel pomijet ani "pitome moznosti". Tak jeste

Ano, jsou to tyhle pitome moznosti

> jednu nahodnou moznost. Kdy zmenis konfiguraci na strane toho pocitace -
> menis, predpokladam i konfiguraci na strane switche, nebo ne ? To by
> taky byla odpoved (ze v tom portu zadne VLAny nejsou) ...
>
> Zacni tim, ze si na DHCP serveru pustis dump a zjistis jestli vubec
> prichazeji requesty. A na switchi sleduj stav portu po startu (snad tam
> mas nejaky, ktery ti o svem stavu alespon neco rekne).

Kdyz jsem si ted hral s tcpdumpem, tak jsem zjistil, ze z toho stroje se
posle request, ale nedorazi na DHCP server - celkem logicky, je to v
siti na obycejnem switchi, ktery zadne VLANy nema. Jen jsem si tu ten
stroj chtel pripravit, nez ho odvezu do site, kde to finalne pobezi s
uplne jinym switchem, ktery zase konfiguruje nekdo jiny a ja jen dostal
zaukol pripravit tenhle stroj a nastavit na nem tyhle VLANy.

Takze cele je to moje chyba mezi zidli a klavesnici, protoze mi takhle
pri pondelku uplne vypadlo, ze k tem VLANam potrebuju mit i
nakonfigurovany switch - coz nemam.

Takze tim je problem odhalen.

A tobe dekuju, ze usetreni spousty casu, co bych si tu s tim jeste hral,
nez by mi to cele docvalko :)

Mirek