VLANy a DHCP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 11 17:27:22 CEST 2017

On 11.9.2017 16:39, Miroslav Lachman wrote:
> Jaka je spravna syntaxe zapisu do rc.conf, abych tam mohl mit VLAN, na
> kterem ma byt IP adresa z DHCP?
>
> Neco jsem na netu nasel a podle toho to zkousel, ale stejne to nefunguje
>
> ifconfig_em0="up"
> ifconfig_em1="up"
> cloned_interfaces="vlan100 vlan200 vlan300 vlan400"
>
> ifconfig_vlan100="vlan 100 vlandev em1 dhcp"
> ifconfig_vlan200="vlan 200 vlandev em0 dhcp"

Ano, to je spravne, byt' ja ty pseudotagy (DHCP) pisu velkejma.

Teda, popravde receno, nikdy nepisu, protoze klientske stanice nemaji
VLANy a routery (a podobne infrastrukturni stroje) co je maji mam zase
za natolik dulezite, abych jejich funkcnost necinil zavislou na DHCP a
maji adresy nakonfigurovane staticky.

Ale tak jak jsem to popsal by to to melo fungovat (ozkousel jsem to).

> Vsechny VLANy se pri bootu vytvori, ty staticky definovane IP adresy ifconfig na VLAN zarizenich ukaze, ale VLAN 100 a VLAN 200 zobrazuji 0.0.0.0 netmask 255.255.255.255 - zkratka nedostanou IP z DHCP

Ne tak hr ...

Nejdriv potrebujes zjistit, zda je po startu systemu pro ty interface
(vlan100, vlan200) nastartovany dhclient. Pokud ano, tak nehledej chybu
v rc.conf, ale v tom, ze ti proste, ze zatim neznameho duvodu, zadny
DHCP server adresu nedava.

Ano, pokud dhclient nebezi, pak zustava na stole varianta chyby v rc.conf