Vyber IP adresy pro odchozi provoz

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sat Aug 12 08:23:36 CEST 2017

Zdravim vespolek,
resim jeden takovy problem:
mam na interface dve ipv6 (ale asi by se to na ipv4 chovalo stejne)
adresy, z nichz jedna je a druha neni dostupna z internetu:
X:Y::4/64 (ta dostupna z internetu neni)
X:Y:8000::2/64 (ta dostupna je)

Vysvetleni, proc ta prvni neni z internetu dostupna by znamenalo popsat
kus topologie site a predpokladam, ze to neni podstatne. Kdyby se to
podstatnym ukazalo, tak to dodam, ale bude to delsi povidani.

Gateway na tom stroji mam nastavenou samozrejme ze subnetu, ktery z
internetu dostupny je X:Y:8000::1 - a je nastavena staticky.

Kdyz zkusim pingnout treba na google (2a00:1450:4014:800::200e), je vse
v poradku (ping odchazi z A:B:8000::2)
Kdyz ale zkusim pingnout na adresu "podobnou" tem mym, konkretne na
X:Y:0:abba::1, jako zdrojova se vybere A:B::4
PROC? A co mam udelat pro to, aby se jako zdrojova IP pouzila A:B:8000::2?
route -6 get X:Y:0:abba::1
mi spravne odpovi, ze gateway je X:Y:8000::1
Myslel jsem, ze pokud chci komunikovat s IP adresou, ktera je mimo muj
subnet a packet je poslany na gateway, bude automaticky vybrana podsit,
ve ktere je gateway - ale FBSD si vybralo adresu jinou.

Muze mne nekdo prosim nakopnout, kde hledat reseni?

--
Zbyněk Burget
Mlýnská 397

tel: 588 580 000, 739 930 931