Jak pripojit not clean disk

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 26 20:06:40 CEST 2017

On 26.7.2017 18:09, Jozef Drahovsky wrote:
> To "Pak se uvidi ..."  sa mi páči, že nádej ostáva.

Nadeje je vzdycky. Blby je, ze obcas je ke konci mrtva ;-)

> Fcsk nedokaze disk opravit.

Jestli je to napriklad proto, ze chce v ramci opravy nekam zapsat, a on
je ten sektor vadny a nejde to, tak to casto je resitelny problem. *)

Ja bych ale byl s fsck velmi opatrny - taky muze stav zhorsit. Jako
jakykoliv zapis na poskozeny disk.

> Po vsetkych pokusoch to vyzera tak, ze jedna hlava nefunguje, ale len na zaciatku disku.

Kdyz nefunguje jen na zacatku, tak ja bych to hadal spis nikoliv na
poskozenou cteci hlacu, ale na poskozeny povrch media. At uz mechanisky
(dotek hlavy s mediem) nebo magneticky (obvykle otresem indukovany pohyb
hlavy krizem pres stopy behem zapisu dat)

> Kedze som potreboval z celeho disku len konkretny konfiguracny subor
> jednoduchy program pre priamy pristup na nenamontovany disk
> Ak nieco nacital, tak testoval na existenciu zaujimavych stringov a
> našiel.

No tak vidis, ze nadeje byla. ;-)

Tenhle postup jsem mel schovany napozdeji. Sam jsem ho uz taky pouzil -
potrebovali jsme z disku z chcipleho SUNu zachranit certifikat i s
privatnim klicem, pricemz jsme ale uz nemeli zadny fungujici pocitac s
operacnim systemem co by filesystemu na tomto disku rozumel. A taky jsem
ho dostal, akoratze ja s Perlem kamarad nejsem a sel jsem cestou

dd ... | hd | grep -A 50 ...

Dan

*) Lepsi je udelat si image disku a pokusy o opravdu delat na tehle
kopii (ta navic nema sektory kam by neslo zapsat), mene bezpecnou
alternativou je donutit disk k relokaci necitelnejch disku (zapisem do
takoveho necitelneho sektoru) a tim je ucinit zapisovatelne. Napsal jsem
si Cckovy program, ktery mi disk kvuli tomu "projede".