ntpd Invalid-NAK error

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jun 13 11:41:52 CEST 2017

Miroslav Lachman wrote:
> Na stroji, na kterem bezi ntpd a par zarizeni v LAN se vuci nemu
> synchronizuje, se mi pred casem zacalo v logu skoro kazdou minutu
> objevovat toto:
>
> May  3 12:00:57 nela ntpd[954]: Invalid-NAK error at 1250039
> 192.168.23.2<-192.168.23.253
>
> Bohuzel se mi nepodarilo nikde najit, co to znamena

NAK paket neprosel validaci. A neprijit s timhle vysledkem muze protoze:

1. paket neni odpovedi serveru (server nebo peer v aktivnim nebo
pasivnim rezimu)
2. protoze rezervovane polozky v paketu nemaji hodnotu 0
3. protoze peer se neautentizuje klicem
4. protoze origin v paketu uvedeny neodpovida tomu, co by tam byt melo

No, pises:
> Na stroji ... bezi ntpd a par zarizeni v LAN se vuci nemu synchronizuje

Takze bych rek', ze spravna konfigurace je - FreeBSD je server, ostatni
zarizeni jsou klienti. Ale ta hlaska naznacuje, ze u tebe jsou ta
zarizeni 'peer' - coz doporucuju zmenit a to by ony hlasky mohlo eliminovat.