DNS mi od polnoci blbne

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Fri Apr 7 23:28:06 CEST 2017

Pre vcerajsou polnocou mi DNS na 9.3-Release na lokalne sieti, ktory mi
vybavuje rekurzivne dotazy fungoval bez problemov.
Po polnoci odrazu prestal. Na vsetky dotazy smerovane na domeny, ktore
nie su na nom odpoveda: SERVFAIL

#host -a www.freebsd.org.
Trying "www.freebsd.org"
Host www.freebsd.org not found: 2(SERVFAIL)
Received 33 bytes from 192.168.1.6#53 in 1 ms

pritom odpoved na domeny na nom funguje
#host -t a mon.xyz.local
mon.xyz.local has address 192.168.1.6

Skontroloval som vsetko co sa dalo a nic nenasiel.

Z daneho pocitaca funguje pristup aj na root dns.
#host -a sk. 198.41.0.4
Trying "sk"
Using domain server:
Name: 198.41.0.4
Address: 198.41.0.4#53
Aliases:
;; AUTHORITY SECTION:
sk.                     172800  IN      NS      a.tld.sk.
sk.                     172800  IN      NS      b.tld.sk.
sk.                     172800  IN      NS      c.tld.sk.
sk.                     172800  IN      NS      sns-pb.isc.org.
Received 276 bytes from 198.41.0.4#53 in 17 ms

Funguje aj pristup na iny DNS na internete
#host -t a www.freebsd.org. 8.8.8.8
Using domain server:
Name: 8.8.8.8
Address: 8.8.8.8#53
Aliases:
www.freebsd.org is an alias for wfe0.ysv.freebsd.org.
wfe0.ysv.freebsd.org has address 8.8.178.110

Mam podozrenie na Orange fibernet, ze o polnoci aktivovali nejaky filter
aby ludia nemali u seba DNS.
Ale pripada mi to ako malo pravdepodobne. Regulernu odpoved dostanem az
v pondelok.

Aj keby nastavili nejaky filter, tak rozmyslam aky by to musel byt
filter, ktory poziadavky na rekurzivne dotazy pusti a priame nie.

Stretol sa niekto s takymto problemom?

Zatial idem stiahut nejaky bind z packages na vedlajsi pocitac s FreeBSD
11.0 a skusit rozhodit DNS na nom.

Jozef