whois v jailu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 4 16:29:25 CEST 2017

Marián Černý wrote:
> Nefunguje mi whois v jailu pro COM domenu. Pro CZ nebo SK ano.

No, Jail nikde nepouzivam a nechce se mi ho jen kvuli tomu konfigurovat,
takze jsem se nad tim zamyslel jen teoreticky. COz al ekomplikuje to, ze
nevim o jakem FreeBSD je rec. Takze jsem to zkoumal na 10.3-R

> Pripada mi to jako chyba whois aplikace, ktera predcasne ukonci zpracovani v pripade, ze dostane odpoved Protocol not supported na pokus o otevreni IPv6 spojeni

To zdrojaky nepotvrzuji. Whois si vyzada seznam IP adres pro dane jmeno
a nasledne pres vsechny radky, ktere dostane, to zkousi.

Pricemz, kdyz selze 'socket()' tak poracuje dalsi variantou, bez ohledu
na konkretni chybovy kod.

Nasleduje connect(), kde je logika trochu slozitejsi, ale i tady v
trivialnim pripade, kdy IPv6 pokus predchazi IPv4 pokusu plati, ze
selhany connect() vede na dalsi pokus a to znovu bez ohledu na chybovy kod.

Takze bud' je to na teto verzi v poradku a na te tve je to jinak, nebo
je pricina pozorovaneho jevu slozitejsi/jina.

Mirek:
> Me spis prekvapuje, ze mi polovina requestu projde a druha konci tim Protocol not supported.

No, to by mohlo znamenat, ze nejake resolveni vraci dva zaznamy ve
stridajicim se poradi (stridani je "normalni" vlastnost DNS) a problem
nastava jen pri zcela konkretnim poradi zaznamu z DNS.