Re: OT nastavení IPV6 a přenastavení systému

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Thu Mar 30 09:29:43 CEST 2017

Ahoj,

kniha v češtině od Pavla Satrapy je ke stažení zde:
https://knihy.nic.cz/files/edice/ipv6_2012.pdf

Tou začni. IPv6 se od IPv4 v mnohém liší. Třeba DHCP je úúúúúúplně jinak
a nejen podle mě dost naprd. Není ARP, ale ICMPv6.

On 03/30/17 07:39, jerry.mysak at email.cz wrote:
> Nastal mi problém s mým providerem, který skončil a jeho zákazníky koupila
> konkurence. U původního jsem měl zaplacenou veřejnou IP a na ní mi běžela
> pošta, web, ftp a další služby.  Současný provider od původního koupil i
> celý C blok IP adres, ale mám obavy, že mi mojí IP nenechají, respektive mi
> nenechají žádnou. Takže řeším co dál. Jedna z možností je IPV6, ale s tím

Nejdříve zkus vyjednávat, abys IPv4 adresu získal. Když ne stejnou, tak
aspoň nějakou. Jak již psal Dan, IPv6 only síť je v dnešní době příliš
"progresivní".

> nenám žádné zkušennosti. Druhá je vše přenést na nějaký hosting, ale mám rád
> vše pod kontrolou. V případě IPV6, co mám kde zažádat, co kde nastavit.
> Server funguje jako NAT pro mou domácí sít a firewall. BSD je verze 9.1.

Mám ještě pár strojů s FBSD 8.4. Server konfiguruji v /etc/rc.conf.local
takto:
ipv6_enable="YES"
ipv6_gateway_enable="NO"

ipv6_ifconfig_le0="2001:db8:1220:e000::mead prefixlen 64"

ipv6_defaultrouter="2001:db8:1220:e000::1"

Router tam bude mít ipv6_gateway_enable="YES".

Ve FreeBSD 10 se mění syntaxe a tento zápis je zastaralý. Osobně bych
taky doporučil upgrade na něco s podporou.

	I.