Instalacia FreeBSD 11.0 z USB a GPT CORRUPT part

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 21 23:12:45 CET 2017

Marián Černý wrote:
> Pohral jsem si s tim a zjistil jsem, ze to asi prepisuje BIOS.

Muze byt - napriklad pokud je aktivni nejaky softwarove asistovany RAID.
Sice by ani tak nemel, ale ...

No a pak si tam samozrejme muze neco cmarat prakticky kdokoliv - zejmena
s ohledem na fakt, ze tam je EFI BIOS (pak zalezi zda na disku mas EFI
partition a co v ni).

> Mam to za bug BIOSu. Je tam maticna deska Intel DG43NB Nobletown. Budu to ignorovat.

No, ja bych az tak klidnej nebyl - to, ze se shodou okolnosti okamzite
pozna, ze ti prepisuje posledni sektor, neznamena, ze nemuze psat i
nekam jinam, kde se to ale tak snadno nepozna. Ja bych zrejme zkusil
vlozit peclive vygymovanej disk jen s GPT a po restartu skontroloval,
ktere vsechny sektory uz nejsou ciste ...

Predpokladam, ze tam mas posledni verzi BIOSu (0107), ze v BIOSu nemas
radic nastaven do RAID rezimu.