ncl_getpages: error 70

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Feb 25 17:50:05 CET 2017

On 25.2.2017 12:55, Radek Krejča wrote:
> Na tom stroji prave swap neni, je to stroj v RO rezimu bootovany ze site.

To z toho hned cini zajimavejsi problem.

OK. Paradoxne, na swapovani neni v nekterych pripadech swap potreba.

Kod programu se neuklada do swapu, a to proste proto, ze je prakticky
stejne drahe precist ho ze swapu, jako precist ho z puvodniho souboru,
ze ktereho se do paneti nahraval.

Takze nova hypoteza - primarni je prvni hlaska, naznacujici nedostupnost
souboru, patrne nejakeho v minulosti spusteneho programu, z nehoz system
kus zahodil a nyni ho neni, kvuli nedostupnosti, schopen znovunacist.

Vzhledem k tomu, ze to je stroj se zdalenym FS je zrejme, ze ke vsem
programum se pristupuje pres NFS a tedy to dava smysl.

Musel bys patrne zakazat odstrankovavani uplne. Ted prelozit s
NO_SWAPPING nebo startovat s vm.swap_enabled=0

Ale musis spolknout, ze beh systemu v tomhle rezimu je podstatne mene
otestovany.

A kazdopadne, chyba ukazuje na nejaky problem smerem ke schopnosti cize
z onoho NFS data - a pokud to neni trivialni chyba typu (nekdo
zrestartoval NFS server) tal se ti to muze projevovat i jinak -
napriklad neschopnosti spoustet programy.

> Take jsem si rikal, jestli nedosla pamet

Ke swapovani (zde spravneji "odstrankovavani") nedochazi i v jinem
pripade, ze definitivne dosla pamet. System se veskerou pamet, kterou
aktualne nepotrebuje na nic jineho, pokousi pouzit na cache filesystemu.
Az na urcitou prezervu "pro alokace, ktere nastanou".

Pokud ale dojde jednorazove k vekemu pozadavku na pamet, ona rezerva
nemusi stacit. Bylo by treba prekvalifikovat nejaky blok pameti co je
aktualne filesystemova cache na "normalni pamet". To ale vyzaduje obsah
te cache nejprve zapsat na disk a to vyzaduje cas. Proto system v tomto
pripade sahne k "prostemu odstrankovavani", protoze to zapis nevyzaduje
a je rychlejsi.