ZFS - automatické snapshoty s rotací

Petr Fischer petr.fischer at me.com
Thu Feb 16 16:01:28 CET 2017

Na pravidelné dělání (a promazávání) snapshotů mě nejlepší přišel "zfsnap" (lze ho volat z cronu nebo z /etc/periodic.conf). Dělá klasika snapshoty monthly/weekly/daily/hourly (dle konfigurace).

Na inkrementální posílání těchto snapshotů po síti/ssh do backup poolu mě nejlepší přišel "zxfer" (volám z cronu). Sám si zjistí, které monthly/weekly/daily/hourly má posílat. Celé je to poměrně robustní, přežije i výpadek sítě (wifi).

Pak už stačí si na backup serveru udělat krátkej skript, který zkontroluje, jestli na backup stroji existuje pro dané datasety alespoň třeba 3 hodiny starý snapshot a pokud ne, znamená to, že se někde něco pokazilo -> buzerace mejlem.

pf