Nefunkcni NFS pri vyssi zatezi CPU

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Dec 13 11:41:38 CET 2016

Miroslav Lachman wrote:
> Na build serveru je NFS export /usr/src/ a /usr/obj/, to si primountuju
> na stroji, ktery chci updatovat a tam uz pak spustim make installkernel
>  a make installworld. Vzdy to fungovalo bez potizi. Ted jsem na tom
> buildserveru spustil kompilaci portu, CPU load je okolo 10 (osmijadrovy
> procesor) a najednou na "klientovi" neprobehne make installkernel:

Nezapomen, ze nfsd (nfs server) je obycejny userlandovy proces s
normalni prioritou. Takze o procesory soutezi s ostatnimi "jako rovny s
rovnym", coz znamena, ze nekdy si na procesor musi pockat.

Ergo mu odpoved obcas muze trvat dlouho - a v zavislosti na nastaveni
klienta to muze skoncit i timeoutem.

> Setkal jste se nekdo s necim takovym?

Nesetkal, ale jednak v dobe, kdy na masterovi probiha build, tak z nej
obvykle jinam neinstaluju a navic na klientech nepouzivam ani soft ani
intr parametry NFS mountu.

Resenim muze byt zvyseni priority nfsd procesu (radeji jen 'nice' nez
zmenit 'normal' priority na nekterou z 'realtime').

No a nebo zmenit parametry mountu ...

> Ty oddily mountuju z fstab
> aa.bb.cc.dd:/var/db/usr/obj /usr/obj  nfs     ro,noauto,bg,soft,intr

... aby netimeoutoval, kdyz se zrovna nemuze dockat odpovedi