HDD firmware update pomoci camcontrol

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 29 21:54:55 CET 2016

Miroslav Lachman wrote:
> Nedavno jsem zjistil, ze camcontrol ma i prikaz fwdownload a tak se chci
> zeptat, jestli s tim nekdo mate zkusenost?

Teoretickou ano, znam ten standard i ten prikaz. Ale zatim jsem nemel
vhodny disk na kterem by i nezalezelo abych si to troufnul prakticky
vyzkouset.

V zasade se da ocekavat, ze pokud disk bude tenhle prikaz podporovat
(nemusi), pak spis bude fungovat. Ale jina vec je ...

> Druha vec je, jestli se takovy camcontrol fwdownload muze spustit za
> provozu, nebo disk musi byt odmountovany, vyrazeny z gmirroru atd.?

Implementace fwdownload standardizovana neni. V tom nejlepsim pripade se
ti muze stat, ze disk firmware prijme, ale aplikuje ho az pri pristim
resetu, takze disk muzes bez problemu pouzivat.

V horsim pripade bude provedenu prikazu trvat dlouho (pak ale disk bude
fungovat normalne) - dlouhe trvani ale nemusi zvladnout ovladace a tak
se muze stat, ze disk bude vyrazen jako vadny.

V tom nejhorsim pripade (pro tebe) bude disku zpracovani trvat delsi
dobu a pak se navic zrestartuje, pricemz se viditelne odpoji od sbernice
(kterouzto informaci plug&play radic preda vys).

Presne chovani bude zaviset na vyrobci a modelu disku, nekdy dokonce i
na verzi nahrazovaneho firmware.

Kdyz to zkratim, dokud testem nezjistis opak, predpokladej, ze disk se
pri sve aktualizaci z pohledu operacniho systemu na chvili ztrati.

V RAIDu to ale nemusi nutne az tak vadit (pokdu nezaktualizujes vsechny
disky tesne po sobe.