Jak je to s SCSI Enclosure Services (SES) / SGPIO

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Nov 18 22:47:41 CET 2016

Dan Lukes wrote on 2016/11/18 22:06:

> Spravne sis precetl zapojeni konektoru v obou manualech. Nejsem si ale
> jisty, jestli sis vsimnul, ze na desce je v konektoru ctyrdratovy SGPIO,
> kdezto na backplane tridratovy SES (coz je I2C a to je sice taky seriova
> sbernice, ale zcela jina nez SGPIO).

Ja si vsimnul toho, ze na backplane je konektoru hromada a ze jeden z
nich je tridratovy I2C a jeden z nich Sideband Headers for SES2, ktery
ale neni tridratovy - pokud se dobre divam.

> Musis cist dal abys nasel, ze se backplane da prekonfigurovat i do SGPIO
> rezimu (a musis to udelat, protoze defaultne je SES).

To jsem cetl

> Nanestesti, neni
> tam popsano mapovani SGPIO signalu do JP51 konektoru. S trochou odvahy
> to ale najdes v manualu od BPN-SAS-846TQ ktera je postavena na velmi
> podobnem management chipu a kde popsane je (SLoad=SDA, SClock=SCL,
> SDOut=Reset, SDIn=Backlane Addressing).

Zkousel jsem to hledat i v jinych manualech od ostatnich backplanu, ale
asi jsem zrovna nenarazil na 846.

Podivam se na to - diky.

> Tak se podivej, jestli zapojeni kabelu, kterej mas, tomu odpovida.

[...]

> No, zacnem tim jednodussim - jestli's backlane neprekonfiguroval do
> SGPIO rezimu, tak ani nemuze. Pokud ano, ale kabel neni spravny, pak
> taky nemuze.

> Takze, jeste jednou doufam, ze's jen neprekonfiguoval ten backplane nebo
> nemas spravny kabel.

Jo, budu si muset nejdriv pohrat s kabelem a tim prekonfigurovanim -
zatim jsem se do toho nevrtal, dokud se nezeptam odborniku - tebe :)

> Nerad mozna, ale stejne uz's nevydrzl a zkusil to, ne ? Jak jinak bys
> vedel, ze ty prikazy nic nedelaj ?

Ze bych to znicil prikazama, toho jsem se nebal, ja to nechtel znicit
spatnym zapojenim kabelu.

> Znicit bys to spis nemel. Jak SGPIO tak SES pouzivaji 3.3V signalizaci.
> SGPIO je navic zapojen jako open-collector. Ani v jednom konektoru neni
> napajeci napeti, ktere bys mohl v druhem konektoru zkratovat na zem nebo
> jim odpalit datovy pin.
>
> Ovsem, nejen s ohledem na paragraf 2950 NOZ jasne deklaruju, ze tomu o
> cem mluvim naprosto nerozumim, a pokud se budes kteroukoliv radou ridit,
> tak si za nasledky muzes sam ;-)

Beru na vedomi a verejne oznamuji, ze to budu rozbijet na vlastni riziko :)

Diky za rady!

Mirek