SSD nebo HDD na system

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Nov 9 10:09:50 CET 2016

Dňa 9. 11. 2016 o 1:15 Miroslav Lachman napísal(a):

> Z mych zkusenosti mam nejvetsi strach u disku, co jsou v provozu 2 - 3
> roky. Kvalita disku v poslednich letech sla vyrazne dolu a tak ty
> novejsi po 2 - 3 letech odchazeji, ale ty, co uz jsou v provozu 5 a vice

  - nielen u diskov sla kvalita nadol...
  - pre serverove riesenia pouzivam SAS disky 10k/15k - tam sa da este
povedat, ze ta kvalita je zachovana - (ziadne SATA, ziadne SSD). Pre
"drobulinke" firemne servery, budiz, tam mam aj SATA, ale razim cestu
volby nizsej kapacity, rozumej tak, ze ak je na trhu 2TB disk, natlacim
tam 500GB max. 1TB. Ked boli na trhu ako novinka 500GB disky, natlacil
som do servera maximalne 250-ky... Preco? Moja prax mi ukazala, ze to co
prislo ako nove, aj najskor "odchadzalo". Nebudem zachadzat do detailov
elektro-mechaniky disku, ktory je casto vybaveny este aj nedobrym,
nedosledne testovanym firmware...
  - ano, i jam mam skusenost, zo to, co precka 4-5 rokov, to uz pojde na
furt :)
  - za celu historiu serverov s SCSI/SAS diskami, som nemusel riesit
problem disku, s vynimkou jedneho, ktory siel NONSTOP 12 rokov...
  - SSD technologia je predsa len este "male dieta"

Lubo M.