Segmentation fault po upgrade z 10.0 na 10.3

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Oct 19 16:04:19 CEST 2016

Pavel Kratina wrote on 2016/10/19 15:44:

> po stazeni uktualizaci a restartu jsem chtel dle navodu pokracovat s
> instalaci
> freebsd-update install
>
> Nicmene instalace zkoncila chybou
>
> *Segmentation fault*

Tohle vypada na problem nekompatibility mezi novym kernelem a starym
userlandem.

> V sigle user resimu ano, nicmene disk je pripojen jen RO a tudiz postup
> zminovany na
> https://forums.freebsd.org/threads/48977/  (mv /etc/nsswitch.conf neco)
> nemohu  aplikovat.
>
> Mohu vas pozadat o radu zda mohu disk pripojit jako RW a zkusit postup z
> uvedene diskuze ?

Ano, melo by to jit asi takhle:

  mount -u -o current,rw /

> Nebo lepe nekdo  jste jiz celil tomuto problemu a poradite mi jiz
> vyzkousenou kucharku ?
>
> # uname -r
> 10.3-RELEASE-p7
> # freebsd-version
> 10.0-RC4-p1
>
> Nerad bych boj o data na disku vzdal predcastne.

O data bych se moc nebal. Trosku mi prijde, ze prechod z 10.0 na 10.3 uz
je prilis vzdaleny na to, aby fungoval. Vim taky, ze se delaly nejake
opravy primo ve freebsd-update a bspatch. Mozna je tohle i vysledkem
tohoto problemu.

Pokud ti to neprojde v tom single user rezimu, tak ja bych si stahnul z
netu base.txz archiv pro 10.3-RELEASE a ten tam tarem rozbalil - prepise
se tim stary userland na verzi 10.3.
Bud ti tohle projde v single user rezimu, nebo to udelas treba z nejake
Live system flashky / CD.

Mirek