Re: syslog a vyloučení local* z messages

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Sep 18 03:13:06 CEST 2016

On 09/18/16 02:14, Milan Cizek wrote:

> předpokládám, že jsi myslel např. localX.none?

Ne.
*/neco znamena "vsechno", tedy i localX
Ty "vsechno" nechces, chces jen nektere - no tak budes muset vyjmenovat
ty, ktere chces. Tedy neco jako:
> auth/neco;authpriv/neco;console/neco;cron/neco;daemon/neco;ftp/neco;kern/neco;lpr/neco;mail/neco;news/neco;ntp/neco;security/neco;syslog/neco;user/neco;uucp/neco

Jestli ti ale vyhovuje
> */neco;local0.none;local1.none;local2.none;local3.none;local4.none;local5.none;local6.none;local7.none
tak to pouzivej. Je to o tretinu kratsi. Me "povoleni a o chvili pozdeji
zakazani" vzdycky pripadalo ponekud neprehledny, tak se tomu vyhybam.

> jestli lze nějak zalomit řádek pro jeden log file.

Neni mi znamo, ze by to jakkoliv mohlo jit.

> Mám tam toho opravdu dost a stává se to nepřehledné.

Tezko rict, jestli's zvolil optimalni reseni, kdyz neni jasne kompletni
zadani. Krome severity a facility lze radky filtrovat take podle
progname a hostname coz v nekterych pripadech prinasi znacne
zjednoduseni pravidel.

V jinych pripadech mohou pomoci "alternativni implementace", tedy nejaky
jiny vhodny syslog, ktery je v portech.

Nekdy muze byt resenim taky nastartovat syslog serveru vic (na ruznych
IP) a klienty smerovat na ruzne daemony podl epotreb na rozdeleni zprav.

Co al epomuze nejvic se takhle obecne tezko rozhodne.