Re: Problém s NFS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jul 14 10:54:49 CEST 2016

On 14.7.2016 6:09, Milan Cizek wrote:
> tak jsem na to přišel, využil jsem utilitu rpcinfo [ip] a postupně sledoval port 111, kame až mi to dojde.

Nekdy je pro zakladni orientaci rychlejsi pouzit

> traceroute -e -P TCP -p 111 <target>

Mimochodem, musim dodatecne hrube nesouhlasit s autorem vyroku "A RPC je
vzdycky UDP, i kdyz samotne NFS pak uz je (na vyzadani) TCP.", ktery
jsem tu pronesl ja sam 16. kvetna

Treba zrovna rpcinfo pouziva defaultne TCP. Netusil jsem, ze se TCP
realne pouziva. Jsme si skoro jisty, ze kdysi davno to tak nebyvalo ...

Uz vsechny ty novinky nejak nestiham sledovat ;-)

> Pak jsem pokusem omylem přišel na to, že traffic požírá switch TP-LINK, a to konkrétně zapnutá funkce "DoS Defend".
> Po vypnutí této funkce NFS začalo šlapat.
>
> Defend Config: Enable
> Ping Limiting:  512Kbps
> SYN Limiting:  512Kbps

> Defend Table
> Select Defend Type Attack Count
>   SYN sPort less 1024 868616
>   SYN/SYN-ACK Flooding 7439229

> Máte někdo nějakou teorii, proč je tato funkce problém? Díky!

Trochu odvazny, ptat se ve FreeBSD konferenci na to proc/jak se chova
Linux v tvym TP-Linku (a jeste ani nerict jakej TP-LINK to tam mas,
takze i kdyby tu nahodou nejakej expert byl, pomoct nemuze) ;-)

Rozhodne me v dokumentaci od TP-LINKu zaujal tenhle popis:

  --------------------------
> SYN sPort less 1024:
> The attacker sends the illegal packet with its TCP SYN field set to 1 and source port less than 1024.
  --------------------------

Nevedel jsem, ze navazovat TCP spojeni z "nizkych cisel portu" je
ilegalni. A zrovna rpcinfo to, zrejme, nevi taky, protoze to navazuje
odchozi spojeni prave takhle.

Jestli i ostatni limity pojal TP-LINK podobne kreativne ...

Ale dost TP-LINKu tady. Muzu ti nabidnout asi jedinou pomoc - pokud jsi
schopen dodat simultanni dump paketu na port 111 "pred TP-LINKem" a "za
TP-LINKem", ze ktereho bude videt jak nektere pokusy o navazani spojeni
neprochazeji, pak s timhle se ja uz dokazu optat ceskeho zastoupeni
TP-LINKu (aniz bych se musel dohadovat s first-level supportem).

Ale to uz nebudeme resit tady v konferenci.