Jaily a sitovani (aliasy nebo NAT)

Petr Fischer petr.fischer at me.com
Wed Jun 29 16:44:50 CEST 2016

Ano cestou "virtualizace pro chude" (mnoho verejnych IP na em0) se vydam. Ta "lehkost" jailu se mi libi tuze a ted si nemuzu odpustit otazku, jak u takoveto virtualizace/izolace resite pristup ke zdrojum, pokud treba nektere jaily maji tendenci se "urvat" (zblazni se java server a rekne se o vsechnu RAM apod.).

Jde mi o kontrolu pristupu k CPU, RAM a SWAPu (pokud se tedy neda hodne RAM a SWAP se nezakaze)..

Vse pres rctl/cpuset? U CPU jsem tam videl jen prirazeni jailu (procesu) na jedno/vice jader, nebo maximum procent, ktery jail/proces muze z CPU brat, coz ale znamena, ze pokud nastavim max 20%, tak to nedostane vic ani kdyz se stroj flaka a mohlo by to zrovna dostat vic CPU. Omezeni na cputime u serveru moc smysl nedava.

Da se skutecne pomoci rctl/cpuset (dalsich) jaily rozumne ridit - nebo se obsahu jailu stale musi spise "duverovat"?

A pak tu mame IO throttling (nekdo vyzere vsechny IOPS na discich) - to asi na 10.x nejde, ne? Ale na 11-CURRENT co mam na notebooku jsem pri aktualizaci zdrojaku kdesi zahledl, ze IO trhottling je novinka v GELI...

Je to tedy uz mimo %subj%, same otazky a pate pres devate...

pf