Zelezo na router/shaper

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Jun 24 18:10:22 CEST 2016

Zdravim vespolek,
budu potrebovat vyrobit jednoduchy router, ktery bude shapovat provoz.
Nebude delat nic jineho. Pobezi na nem pouze IPFW + Dummynet
(nebo pf + altq). Mozna nekdy v budoucnu bude provadet NAT, ale alespon
prozatim s tim nepocitam. Pobezi na tom jak IPv4, tak IPv6, ale
predpokladam, ze tohle neovlivni vykon stroje.
Maximalni datove toky, ktere tim potecou, by se mely pohybovat do 100
mbit (mozna pro jistotu do 200 mbit, at je nejaka vykonova rezerva).
Samozrejme pocitam s FBSD.

Provozujete nekdo neco takoveho? Jde mi o to, jake nejmensi zelezo na to
budu potrebovat. Idealne bezdiskova stanice z nejakou CF nebo podobnou
kartou, idealne nejaka embedded masinka (zvladne to?). Jde mi o co
nejmensi spotrebu takoveho strojku.

Resenim by sice mohl byt pohodlne nejaky Mikrotik, ale pokud bych ho
chtel pouzit, tak bych nepsal sem.
A HW routery jsou zase cenove trochu jinde, naz jaka je moje predstava
(uz proto, ze toho umi zbytecne moc).

Dekuji za jakoukoli informaci a pripadne za podeleni se o zkusenosti

--
Zbyněk Burget
Mlýnská 397

tel: 588 580 000, 739 930 931