FreeBSD VPS, kde, za kolik

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue May 24 22:36:11 CEST 2016

On 05/24/2016 15:05, Petr Fischer wrote:
> Ale o vlastním HW (5-10 000,-) + nějaký rackhousing v Praze jsem přemýšlel taky (housing tak od 1000-1200,- za měsíc výše za 1U, pro mě "zatím" drahé).

Ono zhruba polovinu te ceny bys dal jenom za elektrinu i kdybys ten
stroj mel doma.

Viz napr. http://www.vypocitejto.cz/energie/spotreba-elektriny.html
150W x 24/7 x 4,80 Kč/kWh = 526,- mesicne... (orientacne)

Samozrejme s vlastnim strojem, i postarsim, jsi uplne jinde hlavne ve
velikosti RAMky a disku (radove) i v CPU (o neco). Zas ale hrozi hw
zavady, ktere jdou u virtualu mimo tebe...

S nekterymi housingy se da domluvit na rozumne cene, pokud je ten stroj
nejaky extra setrny (nejaka 25W atomova deska apod.) a/nebo maly.
Takovy hodne usporny stroj s hodne RAM a velkym diskem, pro ktery se
podari dojednat dobrou cenu za housing muze byt pro nektere ucely
hodne zajimava alternativa.

Pokud nepotrebujes komfortni sluzby, muze byt zajimavy i obratit se na
nejakeho mistniho ISP - konektivitu mivaji dostatecnou, nejakou tu
serverovnu maji taky, akorat prijdes o moznost chodit server ob tyden
navstevovat pres pipaci dvere na cipovku. Otazka je, jestli to vyuzijes
a chces za to platit ;)

> Jestli jsem pochopil situaci z odpovědí, tak s běžnou Wedos nebo DigitalOcean VPS bych si měl zatím hezky vystačit.

Ja jsem byl cca rok nebo dva dost spokojenej s
https://www.coolhousing.net - bylo to na doporuceni jednoho cloveka
odsud z fora, ktery se tam o ty servery staral. FreeBSD tam jelo
naprosto v pohode. Uz tam ale delsi dobu nejsem (mam vlastni zelezo),
tak nevim, jestli se tam treba nezmenil vlastnik nebo neco. Ale podle
podminek a cen to vypada, ze spis ne. Minimalne za zvazeni/vyzkouseni
to urcite stoji.

A pokud bys prece jenom zvazoval vlastni plnotucne zelezo s profi
housingem, zkus kouknout na hetzner.de - maji dobre ceny dedikovanych
serveru a paradni "secondhand" serveru - http://www.serverbidding.com
Osobne jsem nezkousel, ale uz vickrat jsem slysel chvalu a ty ceny jsou
proste paradni (trochu je ted kazi kurz koruny, ale za zvazeni to porad
stoji).

Mirek