FreeBSD VPS, kde, za kolik

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu May 19 10:36:15 CEST 2016

Petr Fischer wrote on 05/19/2016 09:46:
> Zdravím ve spolek, nemáte někdo zkušenost s nějakým FreeBSD VPS hostingem?

Osobni zkusenost nenabidnu, nebo aspon ne zadnou dobrou. Ale par
postrehu z mailinglistu a nebo od kolegu, co to nekdy zkouseli mam.

Vim, ze se da FreeBSD provozovat v CR u Wedosu. O vykonu nic moc nevim,
ale maji v nabidce i VPS na SSD. Samozrejme zalezi, jaky na to mas rozpocet.
Osobni zkusenost mam s VPS u GTS a u O2. GTS naprosta tragedie, O2 je v
provozu, ale ja bych tam za takovy "vykon" nebyl ochotny platit.

Co se tyce zahranicnich sluzeb, tak v mnoha srovnanich vysel Amazon vzdy
jako nejpomalejsi (srovnani balicku, ktere mely papirove nabizet stejne
parametry).
Celkem oblibeny mi prijde https://www.digitalocean.com/

Co je pod tim VPS, bych az tak moc neresil. Temer vzdy je pod tim nejaky
tucnak, at uz je prevleceny za Xen, nebo KVM. Malo kdo nabizi FreeBSD
nad bhyve. A rozhodujici je spis to, jak maji silnou infrastrukturu a
jaky vykon na te VPS dostanes.

Na ZFS bych tam asi rovnou zapomnel, protoze vetsina tech VPS ma na
tohle malo RAM a odezva disku je taky dost mizerna. Ale jestli narazis
na neco, co lita jako z praku a i ZFS ve VPS tam funguje svizne, tak se
rozhodne nezapomen podelit o zkusenost :)

Mirek