FreeBSD VPS, kde, za kolik

Petr Fischer petr.fischer at me.com
Thu May 19 09:46:34 CEST 2016

Zdravím ve spolek, nemáte někdo zkušenost s nějakým FreeBSD VPS hostingem? Je toho více a ztrácím se navíc v množství virtualizačních metod a často není úplně jasné, co který hosting používá.
Teď jsem zjistil, že nějaká údajně slušná podpora FreeBSD je i u Amazon EC2, hodně si chválí RootBSD, ale to je poměrně drahé.
U nás je zajímavej projekt vpsFree.cz, kde bych údajně mohl provozovat FreeBSD pod KVM, ale jestli jsem to pochopil dobře, tak by mě tam bežel CentOS s KVM a až pod tím FreeBSD, virtualizační guláš...
Někde mají XEN, někde neřeknou nic...

Použití VPS bude jen běžný Mail, DNS, Web server, Git repozitáře, nějaký monitoring, CardDAV/CalDAV server + lehce backup server (jednotlivé služby izolovány v jailech).
Rád bych použil ZFS (pro ty vlastnosti), ale nejspíš taky záleží, jak daný hosting má řešený virtuální disky - někde v diskuzích straší katastrofálním výkonem ZFS u některých hostingů...

Díky za každý tip, Petr Fischer