Re: Problém s NFS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun May 15 23:55:28 CEST 2016

Milan Cizek wrote:
> mám problém vzájemně propojit bsd 10.0 a 10.1 pomocí NFS.

Viz dale, nemyslim, ze je to otazka verzi systemu.

> showmount -e remote_ip vrací správně, ale až cca po 40s.

Takze az po nejakem timeoutu. A protoze ten prikaz nejprve komunikuje
RPC a pote komunikuje s nfsd a jelikoz ti neco vrati, rekl bych, ze
selhava ta prvni cast. Tedy prvni bod pro "zablokovana RPC komunikace".

> Na obou stranách zdá se vše běží, mountd, rpcbind, nfsd
> Vzájemný telnet na nfsd 2049 je průchozí

To je neuplny test. To co jsi vyzkousel je "vlastni NFS" - ale aby to
takhle daleko vubec doslo, je treba nejprve namountovat, a to vyzaduje
RPC komunikaci s mountd a tu jsi nevyzkousel. Respektive, tim showmount
do jiste miry ano - s negativnim vysledkem testu.

> Při pokusu o ruční mount_nfs po delší době vyskočí:
> [tcp] 10.0.0.1:/usr/backup: nfsd: RPCPROG_NFS: RPC: Remote system error -
> Operation timed out

Text je relativne jasny - ztimeoutovala RPC komunikace, takze to NFS se
vubec nemountlo. Druhy bod pro "zablokovana RPC komunikace".

> tcpdumpem ověřeno na cílovém stroji příchozí komunikace na nfs.

Nevim uplne jiste, kterou z tech komunikaci, ktera je pro namountovani
potreba myslis, ale pokud vsechny, tak dobry, vime, ze s timhle smerem
to firewall neblokuje. Takze to asi blokujem v tom druhem smeru.