mysql - remote ignored

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Fri Apr 29 18:24:51 CEST 2016

Pekny piatkovy vecer,

Mam na viacerych freebsd serveroch rozbehane  mysql.
Na jednom servere nastala po vypadku napajania zvlastna chyba.
Z php skriptov aj z phpmyadmin sa da regulerne prihlasit len cez
localhost resp 127.0.0.1
Pri prihlaseni sa cez konkretnu ip pride hlaska o odmietnuti uzivatela.
Pritom mysqlserver bezi a da sa nan spojit cez telnet na prislusny port
z ineho pocitaca,
ale pokus o prihlasenie uzivatela skonci chybovou hlaskou ako keby
user/password neexistoval.
Ze bol pokus z externej ip pricom nesedel user/password to mysql server
zapise aj do svojho logu!
Zadefinoval som aj novych uzivatelov a bezvysledne, cez localhost idu,
ale remote nie.
Tento problem mam len na jedinom stroji a porovnal som vsetko co sa dalo
s funkcnym strojom a rozdiel nenasiel.

Vyzera to tak ako keby sa mysql server po vypadku napajania rozhodol, ze
remote spojenia nebudu a hotovo.

Otazka: je na myslq moze globalne zapnut a vypnut akceptovanie remote
prihlaseni nejakou (nepublikovanou) premennou mimo definice per uzivatel?

Jozef