NFS primountovane a presto neprimountovane

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Apr 14 05:03:48 CEST 2016

A ted jeden badatelsky orisek na zaver.

Minuly tyden doslo k rebootu jednoho stroje, nabehl uplne normalne krome
toho, ze se na nem neprimountovaly dva ze tri NFS svazku.
Problem byl patrne na NFS serveru, kde jsem musel restartovat nfsd a s
tim spojene sluzby, pak se na tom NFS klientovi oddily primountovaly
spravne bez meho zasahu (kvuli bg parametru ve fstab)

Prvni zvlastni jev byl ten, ze se jeden NFS svazek zkopiroval rsyncem
pri zalohovani, i kdyz ma rsync prepinac -x, ktery ma zabranit
prochazeni jinych oddilu a do ted to tak radu let fungovalo.

Druhy zvlastni jev je ten, ze NFS svazek, ktery se jako jediny po
rebootu tvaril, ze je primountovany, se tak pouze tvaril.
Byl videt ve vypisu "mount -t nfs", byl videt i ve vypisu "df -h -t
nfs", ale prikaz "ls /vol0/nfs/upload" vypsal jen prazdne misto, i kdyz
na NFS serveru je 2TB dat. Zkratka vypisoval se obsah lokalniho adresare
/ mountpointu.
Kdyz jsem tam zapsal souboru, udelal "umount /vol0/nfs/upload" a znovu
si nechal vypsat ten adresar, tak tam soubor byl - zapsany na lokalnim
disku. Spoustenim "mount /vol0/nfs/upload" se NFS oddil spravne
primountoval a od te doby uz je zase videt spravny obsah tohoto adresare.

Dosud jsem se s takovouhle chybou NFS jeste nestekal.

Zaznamenal jste nekdo neco podobneho?

Mirek