Pomale NFS za NAT

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Apr 14 04:10:26 CEST 2016

Dnes toho budu mit trochu vic, tak jak se mi ty problemy nastradaly za
nekolik dnu, ale az ted jsem se dostal k tomu to sepsat. Radeji kazde do
samostatneho e-mailu.

V prvni rade tu mam problem, ktery me uplne nepali, ale spis zajima.

Potreboval jsem zaktualizovat jeden starsi stroj, ktery je v LAN za NAT,
slouzi jako headless VirtualBox pro vyvojare v te same LAN a s vnejsim
svetem internetu v podstate nekomunikuje - krome aktualizaci OS a pkg.
Jak uz jsem tu parkrat zminoval, mam vlastni buildserver, na kterem si
pripravuju v poudriere balicky a kompiluju system a kernel pro ostatni
servery, ktere si tento buildserver mountuji pres NFS. To mi funguje i
tady na tom stroji za NAT, ale problem je v tom, ze to NFS je strasne
pomale. Instalace kernelu, ktera kdekoliv jinde probehne za 1 - 3
minuty, na tomhle stroji trvala 30 minut.
Z meho laickeho pohledu to nevypada na problem s DNS, protoze se jmena /
IP adresy vsech zucastnenych stran resolvuji okamzite (testovano
prikazem host, nebo ping).
Konektivita taky neni spatna - 121MB soubor pres HTTP se stahnul za 45
sekund. Pingy okolo 10-15ms

S NFS pracuju jen minimalne, takze znam jen zaklady. Napada nekoho
takhle od boku, v cem by mohl byt problem a jak ho vyresit?

Mirek