VLAN trunk via jails

Mila Sos milasos at email.cz
Sat Mar 19 08:57:08 CET 2016

Ahoj,

zadne problemy by s tim byt nemely, podobnou vec mam v ostrem nasazeni
nekolik let (jak jiste sam vis)

Vytvoris dot1q interface:
rc.conf
ifconfig_igb0="up"
ifconfig_vlan5="vlan 5 vlandev igb0 up"
ifconfig_vlan10="vlan 10 vlandev igb0 up"

Jednotlivemu jail priradis ip adresy k interface ktere chces pouzit
jail.conf - jail config
ip4.addr = vlan5|172.20.20.233/24;

V jednotlivych jail se ti objevi vsechny interface k dispozici, pouze
nektere budou oadresovane
V hostiteli se objevi vsechny interface se vsemi adresami
To nebude problem pokud v hostiteli nezapnes routovani nebo nespojis
jednotlive interface pres bridge interface

Pokud potrebujes oddelit v hostiteli routovaci tabulky (coz si myslim ze
nepotrebujes) pak musis jednotlive (vlan) interface priradit do
samostatnych routovacich instanci (ifconfig - fib) a jail priradit do
dane fib (jail.conf - exec.fib)

Doufam ze jsem neco po letech nezmotal.

Mila