Jail a IPv6

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Feb 28 20:36:18 CET 2016

Zbyněk Burget wrote on 02/28/2016 20:18:

> No, jen ciste, jestli muzu webserveru a mailserveru, ktere bezi v
> jailech dat i IPv6 adresu.
>
> Pred nejakym casem jsem zkousel jailu dat dve IPv4 adresy (chtel jsem
> tam mit loopback a na nej dostat sendmail) a neslapalo mi to. Uz si ale
> nevzpominam, v cem byl tenkrat problem.

Tak to bys spis problem s chybou v konfiguraci. Ja urcite i na verzi 8.x
mel jaily s vice IP, kde jedna byla verejna a druha 192.168.x.y, aby
jail videl i do LAN, nebo do VPN. Vsechno to tehdy byly IPv4 adresy.
I ted mam jaily na 10.2 s vice IPv4, ale IPv6 ted nikde nemam.
Kazdopadne funkcni to je. Provozuje to tak dost lidi.

Driv ty problemy asi mohl zpusobovat spis nejaky nastroj ala ezjail,
protoze ty nastroje obcas zaostavaji za vyvojem jailu / zmenou syntaxe.
Ja na to zadny nastroj nepouzivam a rucne edituju /etc/jail.conf

Mirek