Redundance routeru

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Feb 28 19:39:27 CET 2016

Dňa 27.02.2016 o 17:06 Zbyněk Burget napísal(a):
> Tak jsem o tom jeste premyslel...

> Je to router pro nejakou skupinu vesnic. Jedna linka ven (do
> "mezisite" k edge routerum), jedna dovnitr (asi tam pribudou nejake
> VLANy, ale to nehraje roli). A je pravda, ze na nem bezi v jailech
> nekolik "virtualnich" stroju s ruznymi sluzbami.

> Tak to tedy to VRRP radsi ani nebudu zkouset, kdyz tady s nim jsou jen
> ty spatne zkusenosti :-(

> Tak teoreticky tady ani nemusi byt karta navic, ne? Muzou komunikovat
> treba pres vnitrni rozhrani...
Ano navzajom mozu komunikovay aj cez vnutorne rozhranie (kartu), ale
nesmie na tej IP byt redundandny GW, DHCP atd. lebo napriklad ked treba
GW zhodit tak sa strati moznost komunikacie.
Mam odskusane, ze ked interface zhodim, tak switch ihned vymaze vsetky
informacie z MAC tabulky, potom ked pride dalsi paket, tak robi ARP
reqest a uz to berie druhy stroj na inom porte.

> I na tohle by stacil jeden vetsi switch a VLANy, ne? Nebo jsem to
> nepochopil.

Ano v principe staci jesen switch s VLAN, ale ked elektricky vypadne,
napriklad od blesku po jednej linke od providera tak vypadne vsetko.
Bohuzial odskusane na zariadeni bez bleskoistiek, preto tie miniswitche,
na kazdu linku zvlast, ono v takom pripade sluzia aj ako prepetove poistky.