Redundance routeru ( OSPF & CARP )

Michal Buchtík buchtajz at borsice.net
Sun Feb 28 19:17:24 CET 2016

Dne 28.2.2016 v 18:51 Zbyněk Burget napsal(a):
> Jeste par drobnosti
> - muze na tom routeru byt vice virtualnich IP adres? Potreboval bych
> do vnitrni site nejen jednu IP adresu.
per vhid muze byt vic prefixu
stejne tak muze byt vickrat vhid per interface (klidne muzes rozkladat
zatez mezi routery napr.)

viz "man carp", treti odstavec

> - jak je na tom CARP s IPv6?
nezkousel jsem, ale pry je tam nejaky problem s rc.*
   https://wiki.freebsd.org/IPv6TODO#CARP_IPv6
ale carp jako takovy by mel normalne fungovat

kukni na  https://calomel.org/pf_carp.html

> - je mozne mit na routeru s CARPem jail?
podle me by s tim nemel byt problem, ale osobne bych jail spustil na
vice IP, aby byl dostupny i kdyz bude router BACKUP