Redundance routeru

Michal Bednář bd at gy.svitavy.cz
Sat Feb 27 19:40:37 CET 2016

27. únor 2016 19.15, "Dan Lukes" <dan na obluda.cz> wrote:
> Teda, co jsem slysel ja, tak ta zasadni zmena je, ze uz si interfacy
> nepredavaji MAC, ale jen IP.
>
> Takze pro stanice je po prepnuti novy router nedostupny dokud jim
> nevyprsi stary zaznam v ARP tabulce (protoze komunikaci pro danou IP
> odesilaji na spatnou MAC).
>
> Jen "preprodavam" co jsem slysel. Jestli se to da nakonfigurovat aby se
> to takhle nechovalo, budu to povazovat za pozitivni zpravu.

Nene, pořád mají tu virtuální mac.
viz.
(192.168.112.2) at 00:00:5e:00:01:04 on bge0 expires in 1198 seconds [ethernet]
Poslední byte je to VHID což musí být na ethernetu jedinečné. Resp ve všech ethernetech, do kterých server vidí. Jedou mi mezi sebou i verze carp FreeBSD 9 a 10 a vzájemně se zálohují.

---
Michal Bednář
Gymnázium Svitavy