Redundance routeru

Michal Bednář bd at gy.svitavy.cz
Sat Feb 27 18:30:42 CET 2016

27. únor 2016 17.07, "Zbyněk Burget" <zburget na burgnet.cz> wrote:
> Tak to tedy to VRRP radsi ani nebudu zkouset, kdyz tady s nim jsou jen
> ty spatne zkusenosti :-(

Když tu byli samé negativní zkušenosti s CARP, tak přidám jednu pozitivní. Provozuju CARP na více serverech už několik let. Mám s ním jen dobré zkušenosti. Při výpadku jednoho stroje spíná druhý z BACKUP na MASTER takřka okamžitě (ping nevypadne). Ve verzi FreeBSD 10, byla větší změna, ale spíš v konfiguraci a vypisování interfacu. Dříve byl CARP samostatný interface, ale da-facto svázaný s jedním fyzickým. Od verze 10 už je to jen alias na interfacu, který je buď MASTER nebo BACKUP. Přes devd lze při přepnutí spustit různé skripty. Používám ho i na IPv6 adresy.
Samozřejmě, to že já s ním nemám žádný problém neimplikuje, že žádný nebude ani u vás. Ale podle mně je to přesně to co hledáte. Mohu poradit, pokud chcete zkusit.

---
Michal Bednář
Gymnázium Svitavy