Re: driver pro LAN + přimountování druhého hardisku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 21 14:31:51 CET 2016

jerry.mysak at email.cz wrote:
> Ok, abych to upřesnil s tím diskem.
> ve fstab mám zatím zakomentovanej řádek
> #/dev/ada1s1d           /data/data1     ufs     rw      1       1
>
> ted kdež mám disk připojenej na desku tak dostal jinej název než dev/ada1s1d
>    a já si zaboha nemůže vzpomenout, jak zjistím současný název, abych jej
> moh přimontovat a pak i zapsat do fstab

Moznosti je spousta. Krome uz zmineneho gpart ...

1. informace v obdobnem rozsahu jako je vypise gpart lze nalezt v sysctl
kern.geom.conf* (obsahuji vsechny totez, v ruznych formatech)

2. Disk byl nadetekovan pri bootu a je zminen v konzolovem logu.
Predpojenim disku se muze zmenit cislo za 'ada', ale s1d se nemeni

3. Zacatek retezce (jako v predchozim pripade) lze ziskat ze sysctl
kern.disks

4. Kolikrat nejrychlejsi je ovsem proste 'ls /dev/ada*', obzvlast, kdyz
hledas takovy nazev, co konci 's1d' a soucasne takovy, co dosud ve fstab
neni.

A nejspis to jeste nebude vsechno, ale z tohohle uz si asi vyberes ;-)