Redundance routeru

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sat Feb 20 14:08:39 CET 2016

Davnejsie som riesil podobny problem,

odhadujem, ze ide po posledny router s niekolkymi ethernet linkam a
pripojenou uzivatelskou lan so spustou sluzieb.

Ked som s kombinaciou HSRP, VRRP, DHCP atd. neuspel, tak som to vyriesil
uplne inak.

Dve zeleza, dva os, kazdy s kartou navyse so servisnou nie GW IP (v tom
istom switchi!) cez ktoru vzajomne komunikovali perlovske scripty
a tie zapinali a vypinali to co bolo potrebne. Je pravda, ze co linka to
miniswitch a karta v kazdom servere, ale plne redundantne.

Viem, ze je to nestandardne riesenie, ale takto sa da lubovolne zmenit
smerovanie aj ked vypadne dostupnost na vzdialenom hope.

Jozef Drahovsky

Dňa 20.02.2016 o 01:14 Zbyněk Burget napísal(a):