Inkrementalni (re)build systemu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Feb 19 20:39:38 CET 2016

Mam takovou akademickou otazku...

Kdyz vyjde nejaka aktualizace systemu, napriklad z 10.2-p10 na 10.2-p12,
tak si na buildserveru zaktualizuju /usr/src pomoci svn a pak provedu
kompletni buildworld a buildkernel.
Na dalsich strojich primountuju /usr/src a /usr/obj pres NFS a
nainstaluju installkernel && installworld.

Funguje to, ale ma to mouchy:

1) oprava se tyka par souboru, ale ja rekompiluju cely system a kernel

2) kdyz tohle rozinstaluju na vsechny servery, tak mi pak zbytecne
naroste objem zaloh, protoze se na vsech serverech zmeni vsechny soubory
base systemu

Takze otazka zni, jak tohle provest nejak efektivnejsim zpusobem, abych
prekompiloval jen to, co se opravdu zmenilo a jen ty vysledne soubory
rozinstaloval na cilove servery?

Existuje na to nejake "jednoduche" reseni a ne si kvuli tomu delat
vlastni freebsd-update server?

Mirek