Re: deska pro domácí server

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 8 13:26:43 CET 2016

On 02/08/16 09:44, jerry.mysak at email.cz wrote:
> loni mi po bouřce chcípnul server s Freebsd, provizorně jsem poskládal ze
> zbytků co se mi doma válely nějakou plečku, abych mohl fungovat. Ted bych
> to rád dotáhnul do konce ale potřebuji poradit nějakou levnější úspornou
> desku s integrovaným procesorem aby podporovala DDR3 (válí se mi doma). Už
> nějakej pátek do počítačů nedělám, takže jsem trochu mimo obraz, co se ted
> prodává.

Pokud jde o fileserver a ne desktop (kde by bylo potreba resit predevsim
podporu graficky kartu), tak by to snad nemelo byt az tak slozity.
Presto trochu zalezi co od toho ocekavas. Vime, ze to ma byt usporny,
takze zrejme neco s pasivnim chlazenim.

Nevim jaky mas disky, ale je to fileserver, takze budu pocitac spis se
SATA III nez SATA II.

Vime, ze mas DDR3 pameti, ale nevime jak rychly. Pro DDR3 1600 je vyber
pomerne siroky, takze budu predpoklada ty, pokud mas jen DDR3 1333, bude
to o poznani slabsi.

Nevime jakou na to mas bednu a tedy zda jsme nejak omezeni co se formatu
te MB tyce, nicmene, kdo ze zbytku doma posklada funkcni plecku, dokaze
provozovat pocitac i na podlozce z kartonu uplne bez bedny, takze
rozmerama se omezovat nenecham.

Nevime jaky k tomu mas monitor (sice chapu, ze fileserver standardne
monitor nepotrebuje, ale pro instalaci a udrzbu se hodi) a tak se omezim
na desky, ktere maji VGA vystup.

A protoze odpovidam ja, pridam k tomu vlastni omezeni, ze procesor musi
byt Intel (nikdy jsem AMD neodpustil jejich K5).

Oznacil's to jako 'server', coz je hodne sirokej pojem. Uplne jiny
naroky na procesor ma prosty fileserver nez DLNA server, ktery pri praci
prekodovava videa mezi formatama. Budu predpoklada, ze to je fileserver.

Kdyz to vsechno poscitam, zda se mi, ze v ramci urcitych nejasnosti v
parametrech by ti neco jako ASROCK N3050M mohlo vyhovovat. 6W max je pro
trvale bezici stroj od kteryho doho nikdo moc spickove nechce celkem
prijatelna spotreba.

Ovsem, finalni rozhodnuti stejne nakonec musis udelat sam. Nejasnosti v
tom co od toho chces vzdycky nejaky budou, takze cizi rada nikdy
nezohledni vsechny omezujici podminky.

Kup to tak, abys to mohl v zakonny lhute 14 dnu vratit. To ti preci jen
znacne uvolni ruce.

S ohledem na paragraf 2950 Obcanskeho zakoniku (89/2012Sb v platnem
zneni) upozornuju, ze vyse uvedene rady jsou rady babske a veskrze
neodborne, neb vecem o kterych je zde rec naprosto nerozumim.