Jak resit zavislost balicku

Miloslav Pelár mipel at outlook.cz
Fri Oct 30 18:13:54 CET 2015

Zdravim,
rad bych se dozvedel, jak spravne resit  zavislosti balicku.
Napr. na PC je nainstalovana mariadb-server a mariadb-client, pokud ale chci
nainstalovat program, ktery ma zavislost na mysql56-client, zobrazi se konflikt s balickem mariadb-client
a ze bude tento balicek v dalsim kroku odinstalovan.
Instalaci programu jsem vyresil pomoci pkg lock a pkg install -Rf.

Proto se ptam
1) Pokud budu instalovat pomoci pkg, je mozne predem nejak "prepsat"  zavislost?
    Myslel jsem si, ze by pomohlo pkg set -o databases/mysql56-client:databases/mariadb100-client

2) Jak se to resi v pripade kompilace z portu?
    Jak to udelat, aby se vytvoril balicek ktery bude mit zavislost na mariadb misto mysql.

Dekuji

Milos Pelar