Total OT - SOHO router

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Oct 16 13:07:02 CEST 2015

On 10/16/15 12:10, Drgoň Tomáš wrote:
> Ked uz sme u domaceho routra :-) .
> Na inet cez ADSL by ste mi co poradili ?

No, to uz se fakt dostavame off-topic.

> Da sa spravit nieco lepsie ako : cinsky ADSL router prepnuty do bridge + router napr. ten ALIXy (od PC-Engines) ?

Uz delsi dobu koketuju s jeste radikalnejsi myslenkou - tedy - cinsky
srot prepnuty do rezimu "[AV]DSL modem" (tj. konvertor z [AV]DSL do
PPPOE) a veskery zbytek (tedy pocinaje PPP) uz na nejakem tom FreeBSD
routeru.

Dokonce jsem venoval netrivialni mnozstvi casu hledani nejakeho
interniho PCI(e) modemu - tedy VDSL chip na PCI(e) karte.

Ja uz bych si k nemu v nejhorsim ty ovladace napsal (teda, kdyby se k
tomu chipu dala sehnat dokumentace), aby to bylo stabilni. Ale pohorel
jsem, tohle proste nikdo nevyrabi. Koupit se da tak leda ten samotny
[AV]DSL chip, ale tak daleko abych si pajel vlastni PCI(e) karty jeste
nejsem ...

Zatim tu mam jeste ZyXEL, ne jeden z tech soucasnych srotu, ale jeden z
tech starsich uz nevyrabenych co jeste byvaly stabilni i v dlouhodobem
provozu a tak nejak nemam cas a chut zbytecne stourat do neceho, co
(zatim) funguje.