Jak na logovani systemu (auth, messages...) a sluzeb (apache, proftpd...) pri loadbalancingu?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 15 22:15:10 CEST 2015

On 10/15/15 21:55, Gabriel wrote:
> jak resite logovani napr. apache pri loadbalancingu 2 a vice serveru?

Nemyslim, ze na takovou otazku existuje nejaka obecna odpoved ve smyslu
"tenhle system je lepsi nez jiny". Zalezi za jakym ucelem logy z
toho-ktereho daemona schranujes, co s nima chces podnikat, jak casto ...

> pokud budu logovat na dvou servrech, budu mit dvoje logy a tomu bych se rad vyhnul. Delat pak jakekoliv statistiky nebo dohledavani v errorech bude zbytecne slozite.

Asi to nebude ta odpoved, ve kterou doufas, ale ja vyhodnotil, ze s
ohledem na cetnost hledani chyb v logu je mene prace se proste podivat
na dva servery, nez vymyslet nejaky zpusob, jak ty logy z obou serveru
dostat na jedno misto. Prinejmensim pokud se bavime o serverech, ktere
loguji do souboru a nejde to vyresit konfiguraci syslogu.

Pokud navic zohlednis spolehlivost reseni (tedy aby se mi zaznamy urcite
neztracely) zacne to byt vyhodnejsi i tam, kde by sel pouzit ten syslog.

> Zaroven rad bych zasilal vsechny logy ze vsech servru na jeden centralni server

alezi kdy/jak casto je tam chces/potrebujes mit. Pokud staci "ty
odrotovane" pak prenos pomoci periodicky spousteneho scp spada do
kategorie "jednoduche, ucinne a celkem spolehlive".