VirtualHost a DNS

Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Aug 5 09:59:28 CEST 2015

Ahojte opat,

este sa snazim vyriesit jeden problem, neviem vsak google polozit
spravnu otazku, takze som nic nenasiel. Vopred sa ospravedlnujem za
(pravdepodobne) off-topic, kedze sa chcem pytat na aplikacie, nie OS.

Mam nasledovny setup:
1. router, na ktorom bezi Bind (ten som riesil v predoslom dotaze)
2. webserver s Apache + PHP
1 a 2 su samostatne stroje, standardne instalacie FreeBSD 8.4.

Webserver pouzivam ako interny webserver a na testovacie verzie stranok
zakaznikov. Testovacie weby chcem prerobit na VirtualHost, co vsak
znamena pri kazdom novom webe menit na stroji 1 zonovy subor. Rad by som
si vyrobil nastroj, ktorym cez webove rozhranie pridam novy web, sucasne
sa vytvori jeho adresar a vytvori sa novy CNAME zaznam.

Predpokladam, ze na stroji 2 musim spustit slave Bind, ktory ma za
master stroj 1 a dynamicky budem updatovat tento slave - len pridanie
CNAME zaznamu s kazdym novym webom.

Moja otazka je, ako? Prosim, nepozna niekto sposob, ako to riesia
provideri webhostingov?

Vdaka za vas cas,

--

Peter Rosa