Sprava portu

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Thu Jul 9 08:46:14 CEST 2015

Dne 9.7.2015 v 8:09 Dan Lukes napsal(a):
> On 07/08/15 23:54, Jan Dušátko:
>
> Tohle byla jedna ze zakladnich veci, kterou se systemy UNIXoveho typu
> odlisovaly od Windows.
>
> Jenze s rozsirujici se zakladnou uzivatelu, kteri si soucasne delaji
> spravce systemu, a to aniz vedi co cini, roste abosulutni i relativni
> pocet spravcu pro ktere tvrzene neplati.
>
> Tak to proste je. Muzeme o tom vest spory, muzeme s tim nesouhlasit,
> ale to je tak vsechno, co se proti tomu da delat.
>
> Navic je velkou otazkou, jestli by byl az tak dobry napad proti tomu
> neco delat - ten system potrebuje byt, z mnoha ruznych duvodu,
> [...]
Ano. Jenze i tak to slo udelat lepe, aby bylo mozne si stale pohrat s
nastavenim. *nix si vzdy zakladal na moznosti upravit co upravit lze.
Dnes je to komplikovanejsi nutnosti zasahu na vice mistech a praci s
jakymsi pofidernim SQL (ktery je SQL pouze dle nazvu). Z hlediska toho
co jsem jiz psal jsem znacne zklamany.
V tuhle chvili je prace s porty horsi a horsi. Pripadam si jako spravce
Gentoo, o kterych se rika:
"Co dela, kdyz prestane kompilovat? Rebootuje".
Moje zkusenost po prechodu z FreeBSD 8.x na 10.x, na novy balickovaci
system a problemy s tim souvisejici je velice mirne receno tristni.

Honza