Sprava portu

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Wed Jul 8 13:49:31 CEST 2015

Do tretice vseho dobreho, tedy spise zleho
pokud budete mit nekdy takove problemy jako ja s portmasterem, stromem
portu a nejakymi jeho pitomostmi, doporucuji nasledujici:
1) Rebuild portu se zastavi po rebuildu, pri vlastni instalaci
vytuhne nejaky port. Stava se to nahodne, reseni na ktere jsem narazil jsou:
- pockat (ruby mi takhle trvalo 4 hodiny, neprisel jsem na duvod)
- sestrelit pkg a zkusit to znovu (visi to vzdy nad pkg ale nevim proc).
Problem - ne vzdy je to uspesne a spravidla to konci nasledujici moznosti.
- restartovat server
2) Rebuild portu se nepovede protoze je databaze excluzivne zamcena
- bezi jiny pkg (instalace) nebo visi odminule (viz predchozi bod,
posledni moznost)
- je zamek v souboru s porty (pokud nepomuze flock/lslock/lsof)
    a) pkg unlock [port]
    b) fyzicka kopie local.sqlite, zpravidla vhodna pouze pro zalohu.
Zamek v ni zustane:
    c) kopie dat, zamek v ni nezustane:
        echo .dump | sqlite3 /var/db/pkg/local.sqlite | sqlite3
/var/db/pkg/new.sqlite
    d) pkg shell nebo sqlite3 /var/db/pkg/local.sqlite a hrabat se v
databazi
- je lock file, ktery je nutne odstranit
   a) smaznout local.sqlite-journal (ale predtim zazalohovat databazi)
   b) smaznout /var/db/pkg/sqlite.lock

A jinak drzim pesti.

Proste stary zlaty a dobry textovy editor. Nacpat to do databaze zavisle
na sqlite3, synchronizace portu a zdrojaku pres software z portu zavisle
na SSL (navic s kolizi base/ports) ...

Honza

--
Jan Dušátko